Vaikka olen jo mummoiässä, niin tunnustaudun formulafaniksi ja pelkästään siksi olen hankkinut plusTV_kortin.

Jokin vaan kiehtoo tuossakin urheilumuodossa. Kimi on muuttunut niin edukseen...aikuistunut. Kovalainen on myös huippukuski.

Jokunen vuosi sitten katsoi äitikin innokkaasti formuloita. Meikäläisen "porttikielto" palvelutaloon on jo kumottu, koska uusia vatsaflunssatapauksia ei ole ilmennyt. Nyt vaan on niin, että olen itse kovassa yskässä, joten en tänään uskaltanut vielä lähteä. Lienen saanut kylmää tuossa pihaa siivotessa, tai sitten ilmassa on jotain, joka ärsyttää kurkkua.

Äsken puhuimme äidin kanssa puhelimessa. Kerroin hänelle, että hänen serkkunsa on joutunut myös laitoshoitoon (86v) Oli ottanut ylimääräisiä lääkkeitä, kun on ollut kotihoidossa ja lääkkeet saatavilla. Hänellä myös jo muisti huonona ja kova särky pisti ottamaan ylimääräistä kipulääkettä, koska ei muistanut koska oli ottanut.

Poikansa soitti tänään ja kertoi tilanteen. Toivottavasti kiirehtivät palvelutalopaikkaa, koska vuodepotilas tämä mummeli ei vielä ole. Niin paljon riippuu omaisten aktiivisuudesta, miten omaista hoidetaan ja missä. Yritän pitää yhteyttä ja hiostaa poikia kiirehtimään äitinsä hoitopaikkaa.

Itselleni nostan hattua siitä, että olen ollut aktiivinen äitini hoidon suhteen, enkä aina ole hyväksynyt vallitsevia olosuhteita, vaan vaatimalla vaatinut äidilleni sopivaa hoitoa.
Kun olen kuunnellut muiden kertomuksia vanhuksistaan, niin olen todella kiitollinen, että äitini on saanut palvelutalopaikan ja hoitokin on ihan hyvää.

Palvelutalossa on se hyvä puoli, että vanhuksen toimintakykyä pidetään yllä viimeiseen asti. Saattaa kuulostaa rankalta, mutta parempi vaihtoehto kuitenkin. Petin pohjalle jos laitetaan, niin sinne vanhus sitten jää.