Luulen, että kestän järjissäni vain ja ainoastaan tuon kutomisen avulla. Onneksi on joku pakokeino tästä ankeudesta. Sukkia jo kaapinhyllyt notkuu ja omissa jaloissakin on uudet sukat.

Joulusomistukseenkin olen yrittänyt paneutua...nyt sitten on ihana tähtitaivas verhojen yläpuolella. Rakastan sinisiä valoja, joten minun tähtitaivaani on sininen. Viime yönä odottelin unta rauhoittavien sisävalojen hämyssä.

Äidillä olen käynyt joka toinen päivä ja eipä sieltä koskaan hymyssä suin palaa. Äiti on lopettanut ilkeilyn, mutta se avuttomuus, mikä nyt on käsinkosketeltava...se ahdistaa.
Teen kaikkeni hänen mukavuutensa suhteen, mutta ei 90vuotiasta ole helppoa motivoida mihinkään elämänmakuiseen asiaan.

Tänään vein vinon pinomn uusia vaatteita, kun äidin asunto tuntuu melko viileältä. Ostin lämpöisen oloasun, joka on jotain fleecen tapaista. Äitiä vaan ei tunnu enää mikään kiinnostavan. Useasti on pukeminenkin jäänyt kesken. Tänäänkin oli puuvillaisissa pitkiksissä ja laamapaidassa...sentään oli villatakki päällä. Nähtävästi siellä ei kukaan katso pukemisen perään. Äidillä on kaikenlisäksi vammainen käsi, joka vaikeuttaa pukemista.

Tällä palvelutalolla on hoiva- ja huolenpito image, mutta se ei vaan näy vanhuksen huomioinnissa. Laskussa kylläkin...

Ruoka kyllä tuodaan ja lääkkeet annetaan, mutta siinä se sitten melkein onkin.
Eikö 430eurolla enempää saa hoivaa ja huolenpitoa? Ruokamaksu, vuokra, lääkkeet ym.ovat sitten vielä erikseen.

Kovin kauaa en aio tätä katsella, vaan otan yhteyttä kuntaan. Tiedän, että henkilökuntaa on vähän, mutta maksukin pitäisi sitten olla sen mukaan. Tuon suuruinen maksu jo edellyttää melkoisen hyvää huoltoa vanhukselle.

Taidan olla liian sinisilmäinen näissä asioissa. Toki olen kiitollinen, että äidillä on palveluasunto, mutta jossain olisi nähtävä myös vastine hoitomaksulle.

Tästä olen aikaisemminkin pauhannut täällä blogissani. Minusta vaan on niin epistä, että rokottavat noin paljon kuukaudessa ja sitten huoltotoimet teenkin minä.

Nyt tulin kiukkuiseksi ja verenpaine saa taas kyytiä.
Huonossa kunnossa olen ollut...tutut talviajan jäykkyydet ja kolotukset plus vähän vielä ikälisää.